
Få dit budskab ud over rampen.
93% af din kommunikation er kropssprog, toneleje og fremtoning – det mener visse forskere. Så er der altså kun 7% tilbage, til de ord, du rent faktisk siger(!)
Selvom tallet kan diskuteres, så kan det ikke diskuteres, at det en investering, som tjener sig selv hjem mange gange, hvis du træner dig selv i at levere dine budskaber.
Om du skal overbevise seere, lyttere, investorer, politikere eller medarbejdere, så kan medie- og budskabstræning have en enorm værdi – for dit personlige brand og for hele virksomheden.
Det får du
Vores medietræning tager altid udgangspunkt i en introduktion til mediernes arbejdsbetingelser og et kursus i, hvordan I bedst slår gennem den pressemæssige lydmur via indsigt i de redaktionelle arbejdsgange.
Når vi tager budskabstræning med, så er det fordi, det er endnu vigtigtere end din gennemslagskraft, at du kender og kan formulere dine strategiske vigtigste budskaber.
BEMÆRK arbejder med budskabsmodeller, der bliver undervist i, når I køber medietræning hos os.
Hvorfor?
Selvom medietræning ikke er øverst på mange toplederes eller talspersoners ønskeliste, så er det alligevel en væsentlig investering i hele din virksomheds og din personlige branding
- Du kommer ud af comfortzonen – men i rolige og trygge rammer – og bliver mere fortrolig med dét at udtale dig til medierne.
- Du får øvet dig i ‘fredstid.’ Det er for sent at begynde at øve sig den dag kameraet ruller.
- Giver dig en generel indsigt i din fremtoning og øger din personlige gennemslagskraft. Ikke alene på kamera, men også på talerstolen, til mødet eller foran investorerne.
Alle kan have behov for medietræning: toplederen, talspersonen, tillidsmanden/kvinden, bestyrelsesmedlemmet, politikeren eller afdelingschefen.
Hvordan og hvornår?
Medietræning kan som sagt foregå med langsigtet fokus, hvor man øver sig i at blive god til at levere et budskab.
Men vi rykker også ud ved akutte behov. Har journalisten allerede ringet, og I har brug for sparring nu og her, så ring på TLF. 4215 4516
Vi leverer også feedback på allerede gennemførte medieoptrædener.